The Background

PENGENALAN

Pejabat Rektor UiTM Cawangan Selangor Kampus Puncak Alam diketuai oleh seorang Rektor dengan dibantu oleh tiga orang Timbalan Rektor, seorang Ketua Timbalan Pendaftar Kanan, seorang Koordinator MASMED serta tiga puluh empat orang staf sokongan.

Terdapat enam unit besar di bawah Pejabat Rektor ini iaitu:

 

i)            Unit Pentadbiran

ii)            Unit Mel

iii)            Unit Ruang Niaga

iv)           Unit Kenderaan

v)           Unit Komunikasi Korporat

vi)          Unit Malaysian Academy of SME & Entrepreneurship (MASMED)

 

Kesemua tiga puluh enam orang staf di kedua-dua kampus  ini merupakan aset penting dan teras kekuatan Pejabat Rektor, UiTM Cawangan Selangor Kampus Puncak Alam.


PERKHIDMATAN UTAMA

    1. Pentadbiran

 

 


 

2. Unit Mel

Memberikan perkhidmatan :

  • Penghantaran/ Penerimaan surat biasa
  • Pos laju
  • Surat berdaftar
  • Penerimaan Barang

 

 

 

 


 

3. Unit Ruang Niaga

Menguruskan perkhidmatan sewaan ruang bagi perniagaan makan.minum/pelbagai, perkhidmatan ATM, "vending machine", perkhidmatan dobi layan diri, perkhidmatan bank dan lain-lain.

Menguruskan permohonan sewaan daripada pelajar dan orang luar untuk menggunakan kemudahan di dalam kampus.
Bekerjasama rapat dengan MASMED dalam memberi peluang kepada pelajar menjalankan perniagaan di bawah projek inkubator dan tunas mekar

Proses / Carta Alir


4. Unit Kenderaan

Menyediakan perkhidmatan kepada pelajar dan staf

Menyediakan perkhidmatan bas luar secara percuma kepada pelajar " Non Resident" (NR) dari Bandar Puncak Alam ke UiTM Kampus Puncak Alam

Bekerjasama rapat dengan pengusaha bas luar bagi menyediakan perkhidmatan bas dalam dan luar kampus (Rapid KL).

  • Bandar Puncak Alam ke Kampus
  • Bandar Puncak Alam ke Shah Alam
  • Kampus Puncak Perdana ke Kuala Lumpur

Carta Alir permohonan kenderaan

Borang permohonan kenderaan (muat turun)